donderdag 12 maart 2015

Ik hef het glas!

En ik hef....  het glas...  op jaaouw.... gezondheid....
Iedereen is van de wereld....
De wereld is van iedereen....
enz. enz.

Vele jaren geleden was er een jongejongensbandje, dat heette Abel en ze zongen voor zo ver ik me kan herinneren lief aandoende ongelooflijke vaagtaal teksten, welke teksten overigens uitstekend vielen bij tienermeiden. Ooit werd het “een veelbelovende act” genoemd.

Nu begin ik te vermoeden dat die reclametekst voor de NPO door de tekstschrijver van Abel is verzonnen. Hoe krijgen ze deze vage onzin bij elkaar, het is echt super mega verbazingwekkend. Ik ben ongelooflijk benieuwd naar de mening van een reclamegoeroe want het lijkt me dat er wel een diepere betekenis achter moet zitten.

Wat ook verbazingwekkend is, is dat de NPO reclame voor zichzelf maakt op de eigen NPO zender. een vrij lange reclame zelfs. Wat is daar nu het nut van? Dat kunnen ze beter op andere, niet-NPO  kanalen, doen opdat daar de kijkers en luisteraars eens naar de NPO omschakelen. Ik blijf heus wel naar een NPO programma kijken als me dat bevalt.

De inhoud is voor mij namelijk een reden om nog eens naar een programma te kijken. Dit soort reclame niet. Sterker: dergelijk reclame is voor mij een reden om eens door te zappen om te zien wat er elders te beleven valt. Helaas is ook daar vaak reclame... en zo is elk reclameblok een prima moment om een plas te doen, de kat te voeren, een glas bij te vullen, een kopje koffie te bereiden, de vuilniszak buiten te zetten enzovoort.

En het ergste is dat de burger voor die flauwekul van de staatsomroep betaalt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten