vrijdag 6 maart 2015

Waterschapsverkiezingen

Een dag na het ontvangen van de stembiljetten kreeg ik een lijst met te kiezen personen in de bus. Ik neusde er wat oppervlakkig door en ontdekte dat er geen titels bij de namen vermeld waren. Schamen de kandidaten zich voor hun opleiding? Of zijn degenen met een goede opleiding solidair met de niet-opgeleiden? Is er weer iets politiek corrects aan de gang? Dat vermoed ik niet, want bij elke kandidaat is vermeld of het een vrouw dan wel man is, en dat lijkt me vandaag de dag toch niet meer nodig.

Waarom wil ik de opleiding van een kandidaat weten? Ach, bij de provinciale verkiezingen en ook de eerste kamer boeit mij die ook eigenlijk wat minder, maar bij een waterschap hecht ik er veel waarde aan dat er technici worden gekozen. Het zorgen voor droge voeten is immers een technische zaak die totaal niets met politieke voorkeur te maken heeft (Hoewel ik me kan voorstellen dat de streng-christelijke partijtjes gewoon de boel laten onderlopen omdat het wel de wil of straf van god zou zijn). Volgens mij heb je niks aan politieke praatjesmakers zoals Pechtold of Samsom of Kamp als het om zo ongeveer de voor Nederland belangrijkste techniek gaat. Overigens vind ik het daarom al geheel belachelijk dat we de waterschappen moeten kiezen, het lijkt me een totaal overbodige en kostbare bestuurslaag. Mannen en vrouwen met lieslaarzen, die moeten we hebben!

Gelukkig vond ik de ‘Algemene Waterschapspartij Delfland’ die politiek neutraal is en waar op de derde plaats een waterbouwkundig ingenieur staat. Mijn keuze is dus snel gemaakt. Maar dan moet je dus wel het net op gaan en zoeken! Volgende keer maar gewoon de achtergrond van een kandidaat vermelden, er is plaats genoeg op het formulier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten