maandag 7 september 2015

6661

Kent u dat getal? zegt het u iets? Wellicht denken sommigen aan 666, het getal waaraan men het beest zou herkennen.
Ach, het beest, dat is te ver gezocht, maar het lijkt er wel een beetje op: ik heb een prepay dumbphone, gewoon saldo ophogen en dan kan je bellen en SMS-en, meer hoef ik niet. Is alleen voor bereikbaarheid als ik ver weg ben en er een noodsituatie is. Als ik van huis ben hoef ik verder niks digitaals te communiceren. Ze bellen maar, als het belangrijk is.

Maar: ik krijg telkens SMS berichten van KPN dat ze zo vreselijk blij zijn met mijn prepay domfoon, dat ik gratis 500 MB datacommunicatie mag hebben. Wat moet ik daar mee? Dat ding kan dat helemaal niet!

Maar als je STOP mailt naar 6661 dan krijg je geen reclameboodschappen meer. Dus dat doe ik. En ontvang meteen een bericht dat na 3 dagen geen reclame meer wordt gezonden. Fijn. Geregeld dus, lijkt me.
............................................... *kuch*.........
Ik heb nu al in de loop van enkele weken drie keer dat stop bericht verzonden, en hetzelfde antwoord gekregen, maar die computer begrijpt het gewoon niet. Ik blijf die advertentiemeuk ontvangen!

6661 = het getal van het stompzinnigste beest dat er is: KPN ! Of zouden het gewoon stompzinnige programmeurs zijn? Of doen ze het expres, zodat ze me iets kunnen verkopen waardoor ik echt geen reclame meer krijg? In de Donald Duck stond omstreeks 1952 een verhaal waarin Donald als handelsreiziger iets aanprijst waardoor je bel niet meer gaat. Dan heb je geen last meer van handelsreizigers. Het kost twee Euri en is een stukje rubber. Dat stop je tussen de bel en dan hoor je de bel niet meer.

Ideetje?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten