vrijdag 22 augustus 2014

Gay parade?

Ik blijf die rondvaartboten met gay parademensen maar eigenaardig vinden. Ik ben hetero, maar van mij mogen ze, daarom gaat het me dan ook niet. Alleen: de gay mensen die ik ken en heb gekend hadden geen enkele behoefte om, slechts in een reetveter gekleed, begeleid door loeiharde housemuziek, op een boot rond te hossen.

Degenen die ik heb meegemaakt hielden van mooie dingen in huis, waren nogal eens werkzaam in een creatief beroep of in de zorgsector, waren belezen of hadden belangstelling voor kunst, hadden totaal geen behoefte om zich nichterig te kleden of zich een extra nichterige spraak aan te meten. Ze zouden dat gedoe met die boten waarschijnlijk bijzonder aanstellerig gevonden hebben. Ook voelden ze geen behoefte om bij werkgevers of klanten “uit de kast” te komen. Dat lijkt me logisch; ik heb ook nooit de behoefte gevoeld om telkens te vertellen dat ik hetero ben.

Het lijkt me dat maar een heel select en vrij klein deel van de gay mensen op die boten rondhuppelt. Ik kan me ook niet goed voorstellen dat ze de hele gay gemeenschap vertegenwoordigen. Maar vooruit, als het ondanks dat toch bijdraagt tot bredere acceptatie van homoseksualiteit dan hebben ze mijn zegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten