zaterdag 14 december 2013

Geïntegreerde melkoplossing

Daar stond ik wel even van te kijken! Een espresso-apparaat met geïntegreerde melkoplossing! Geen idee wat dat inhoudt, maar het klinkt wel heel gewichtig. Wat een techniek zal daar achter zitten! Ik bedoel maar: ik kreeg de indruk dat er al jaren een ernstig melkprobleem -of misschien zelfs een melkuitdaging!- was en dat het probleem nu na veel research en zwoegen eindelijk is opgelost. En die oplossing is daarbij meteen geïntegreerd! Ik heb geen idee waarmee het geïntegreerd is, maar ik ben dan ook niet zo een geweldige espresso of cappucino liefhebber. Ik heb wel eens van poedermelk gehoord, die moet je in de koffie oplossen, maar poedermelk gebruik ik na de eerste keer nooit meer. Er zal toch geen poedermelkoplossing in de cappucino geïntegreerd worden?

Ik ben trouwens benieuwd of het apparaat ook is voorzien van een geïntegreerde suikeroplossing, ik bedoel maar, als de technici toch zo lekker bezig zijn... hoewel ik me kan voorstellen dat ze die optie voor de nieuwe generatie vernieuwde koffiesystemen bewaren, anders hebben we volgend jaar niks nieuws meer om te kopen. Wat me trouwens ook erg handig lijkt is een geïntegreerde koffiebonenmaler. Maar het aller- allerhandigste lijkt me een geïntegreerde apparaatschoonmaker!

Gelukkig, het is maar reclame: de volgende reclame ging over “De ultieme scheerervaring”. Nu heb ik al heel wat jaren baardgroei, en gedurende de jaren dat ik me met een mesje schoor heb ik allerlei merken mesjes gebruikt. Een ultieme scheerervaring kan ik me niet herinneren, dus moet ik wel het verkeerde fabrikaat gebruikt hebben! Overigens vind ik scheren een tijdverspilling, zodat ik vele jaren een baard heb gehad: die hoef je alleen maar af en toe bij te knippen. Dat met die mesjes kan ik nu goed gaan maken. Maar ik ben tamelijk gemakzuchtig en laat het daarom voorlopig maar zo, mijn elektrieke apparaatje doet het nog best goed. Als het stuk is zal ik eens zien wat ik doe.

Ineens besef ik dat die reclame vermoedelijk voor vrouwen is bedoeld: het is nu toch die vervloekte verplichte kerstkadootjestijd en de dames kopen dan natuurlijk die Ultieme Ervaring voor hun geliefde. Ultiem klinkt immers enigszins als -en rijmt ook- op Intiem. Mooier nog: een Ultieme Scheerervaring cadeau geven als wraak voor de door die geliefde man gekochte Verleidelijke Lingerie die ze de volgende dag meteen zal willen ruilen.

Eugene Roorda kan verheugd zijn: mij inspireren sommige reclames tot het schrijven van dit soort stukjes. Maar of dat er nu de bedoeling van was, daarover kan hij vast meer vertellen.

Ik stop er voor deze maand of liever: dit jaar maar mee, denk ik. Hoewel? Je weet het maar nooit.
Iedere lezer wens ik toch alvast een goed 2014!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten