woensdag 1 januari 2014

Nieuwjaar

Eindelijk is de teringherrie weer min of meer over. De straten zijn zoals elk jaar weer bezaaid met de rotzooi van de overblijfselen van vuurwerk. Die rotzooi wordt doorgaans niet opgeruimd door de veroorzakers. De stank van fosfor en zwavelverbindingen is ook weer enigszins weg getrokken. Wat was het toch weer fijn en gezellig! Allemaal omdat het zo een heerlijke traditie is en omdat de mensen het zo vreselijk leuk vinden. Hier en daar nasmeulende resten van vuurtjes van afgetakelde kerstbomen. Hier en daar wat restanten kots op de stoep. Een aantal kunststof papierbakken zijn dmv vuurwerk ontploft. Het zal de daders vast veel plezier hebben gegeven om die dingen te vernielen. Een heerlijk begin van een nieuw jaar. Ik hoop dat de tieners die voortaan met 1 hand of 1 oog verder door het leven moeten daar maar veel respect van hun maatjes voor zullen krijgen. Ten minste een week lang. Anders zou het wel een erge teleurstelling voor ze zijn.

Ook nog de beste wensen mijnerzijds.

O ja: Verder hoop ik dat in het nieuwe jaar eindelijk mijn eenvoudige en goedkope oplossing voor voetbalvandalisme wordt ingevoerd: laat de hooligans elkaar op dat grasveld in elkaar slaan. De toeschouwers zullen er maar wat graag wat extras voor willen betalen. Terug naar het Romeinse theater! En de politie kan dan rustig thuis blijven.

1 opmerking:

  1. Beste Bill, ik had eigenlijk een andere oplossing voor al dat foebbalgedoe: voortaan in lege stadions spelen (die dus ook veel goedkoper kunnen zijn) en alle "wedstrijden" uitzenden op speciale TV-zenders (EuroSport, of Fox Sport of zoiets), en NIET op publieke zenders. Foebbalfans zullen graag betalen voor een abonnement op die zenders, en mijn via de belasting geïncasseerde omroepbijdragen worden dan niet meer over de balk gesmeten voor de peperdure uitzendrechten van foebbaluitzendingen.
    Overigens vind ik datzelfde ook voor andere sporten...

    BeantwoordenVerwijderen