maandag 2 december 2013

Telefoontap

Moeten we nu echt geloven dat de stroom op een cruciaal moment uitviel zodat het telefoongesprek van Teeven met Van Rey net niet werd opgenomen? Kom nou toch, we zijn geen kleuters meer. Smoezen als “De brug was open” en “Ik had een lekke band” of “De wekker deed het niet” kennen we onderhand wel.

Hoe vaak heeft u tijdens uw hele leven meegemaakt dat de stroom uitviel? En toen het gebeurde, was dat dan uw eigen schuld, bijvoorbeeld omdat u een nieuw schakelaartje aan een schemerlampje heeft gemaakt en helaas toch verkeerd aangesloten? Of was er brand in een transformatorhuisje waardoor de stroom in de hele wijk uitviel? Dat laatste heb ik één keer meegemaakt. En ook een keer stroomuitval op mijn werk. De eerste keer duurde het een paar uur voor de stroom weer beschikbaar was. Op het werk startte het noodaggregaat zodat we na een paar minuten weer verder konden werken.

Telefooncentrales hebben allemaal een noodstroomvoorziening die een onderbreking van vele uren kan overbruggen (ik meen zelfs 24 uur, maar ben daar niet zeker van), dus daaraan kan het niet liggen. Verder heeft een aftapsysteem natuurlijk ook een noodstroomvoorziening, anders ben je wel erg dom bezig of is het door een buitengewoon onnadenkend persoon ontworpen.

Nee, na de ooit per ongeluk zoekgeraakte filmrolletjes heb ik het wel gehad. Als ik als kind met dergelijke flauwe “Ik kan er heus echt niks aan doen” verhalen was aangekomen had ik een maand of nog langer geen zakgeld gekregen. Ik ben dan ook geen staatssecretaris geworden. De opvoeders hebben me die carrière door de neus geboord...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten