maandag 9 juni 2014

Da??? Lama

Even kort dan: de Dalai Lama was een tijdje geleden in Nederland. Ik heb me zeer vermaakt met de nieuwslezers die kennelijk niet weten hoe die man nu ook weer wordt genoemd. Ik hoorde “Dalia Lama”; “Dailai Lama”; “Daila Lama”; “Dala Lama”. En dat terwijl zijn naam al tientallen jaren bekend is! Zo te zien wordt die naam, of misschien beter: titel, wel goed gespeld. Dus wat is dat nu toch met die nieuwslezers?

Er zijn meer van dat soort grappige zaken te ontdekken, zoals het uitspreken van de naam Arkansas. De amerikaan zal zo ongeveer “Arkensow” zeggen en dat doen sommige nieuwslezers dan ook. De meeste nederlanders zullen gewoon ”Arkansas” zeggen. Meer varianten heb ik nog niet gehoord.

Maar de Dalai Lama blijft een probleemgeval... een paar dagen geleden ontdekte ik dat AH chocococoscake verkoopt. Dat komt vast niet in het nieuws: jammer, want ik ben benieuwd wie daarover zou struikelen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten