dinsdag 15 oktober 2013

Leave the World beHHHind

Wat moest ik toch lachen om een reclame voor een auto!

Een zangeres herhaalt de tekst “Leave the world behind” en legt daarbij extreme nadruk op de letter “H” van behind; zodat die H bijna een diepe zucht lijkt te worden die nog voortgaat tijdens de i. Ik heb ontdekt dat de zangeres Luna heet. Ik hoop dat het geen knipoog is naar het Engelse “Luney” want ik vind die H wel erg aanstellerig klinken... Er worden wat grauwe beelden van een automobiel Volvo XC60 getoond. Ik zie geen uitzonderlijke verschillen met andere automobielen van die prijsklasse, dus zal het wel gaan om de emotie waarvan de reclamemakers hopen dat die van het filmpje uitgaat.

Ik denk niet dat ik dat model auto zou kopen. Als je met dat voertuig de wereld achter je zal gaan laten dan vrees ik dat er ontwerpfouten zitten in het besturingsmechanisme en, mogelijk nog erger, in de remmen. Niet echt de Volvo stijl, dat merk had altijd “veiligheid” als identiteit. Dacht ik.

Maar goed: ik heb helemaal geen zin om de wereld op die manier te verlaten. Er zijn goedkopere alternatieven! Of zou men met “The world” alleen maar de mensen bedoelen die nog niet zo een auto bezitten? In dat geval hoop ik voor Volvo dat de doelgroep dat ook zo begrijpt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten