vrijdag 8 november 2013

Elektrische auto’s #3

Maar zie:
Ik schreef op 2 oktober 2013 al over de veiligheid van elektrische auto’s (zie Elektrische auto’s #2)  en tot mijn verrassing word ik op mijn wenken voorzien van informatie; ik neem wat delen over uit een artikeltje dd 08 november 2013:

<quote>

En weer vliegt een Tesla Model S in de fik: koers daalt.
Voor de derde keer in twee maanden is een elektrische Tesla model S auto in brand gevlogen bij een incident op de openbare weg. Beleggers zijn er niet blij mee.

Incidenten die vragen oproepen over de veiligheid van elektrische auto’s liggen daarbij erg gevoelig. Afgelopen woensdag is voor de derde keer in twee maanden een Tesla Model S in brand gevlogen bij een ongeluk, zo meldt onder meer The New York Times.

De Tesla S raakte een losse trekhaak die op het wegdek lag. Daarbij werden de batterijen beschadigd en ontstond er brand. De eigenaar van de auto kon de wagen wel veilig tot stilstand brengen en bleef ongedeerd.

Brandende Tesla: Een vergelijkbaar incident vond plaats op 1 oktober in de Verenigde Staten en in Mexico vloog een Tesla S op 18 oktober in brand toen de bestuurder tegen een muur botste.

Ligging batterijen: Veiligheidsexperts wijzen er tegenover de NYT op dat het batterijpakket van de Tesla S relatief laag boven de weg hangt. Er zit wel een metalen plaat ter bescherming omheen, maar wellicht biedt die geen optimale bescherming tegen objecten die op de weg rondslingeren.

<unquote>

Haha! Wat een maffe opmerking “beleggers zijn er niet blij mee”! Nou, de bestuurders zijn dat vast ook niet! Hoe zou het met de garantie zitten? Zouden die piloten nog wel in zo een auto durven stappen?

Een losse trekhaak op de weg is ook wel weer eigenaardig, maar zo zie je maar dat je van alles kan overkomen. In elk geval weten we nu wat er gebeurt als de accus sluiting krijgen.

Nu maar afwachten tot er iemand met zo een auto in het water terecht komt. Gewoon rustig afwachten tot het kalf verdronken is, dan komen we vanzelf meer over de put te weten!

Overigens zie ik bij mij in de buurt al 4 parkeerplaatsen met laadpalen, maar ik zie er nooit een auto op aangesloten. Een conventionele auto zal er wel niet mogen staan. Zo kost het dus alleen maar parkeerruimte... lekker handig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten