woensdag 26 februari 2014

Overtoom #2

Na vele weken nog steeds op TV die mededeling dat Overtoom nu Natunam heet, of ongeveer zo een oosters klinkende naam voor een massagesalon met happy end. Zijn ze nou nog steeds bezig? Waarom moet heel Nederland dat toch weten? Ils sont fou, les Français! En ze hebben bergen geld teveel! Daarbij leven ze ook nog in de tijd van ver voor het internet. Ik doe iets helemaal verkeerd in mijn leven...

In  mijn hele leven heb ik namelijk nog nooit een magazijnstelling, noch kantoormeubel hoeven aanschaffen. Als ik die artikelen nu wel ineens nodig zou hebben, dan googelde ik “magazijnstellingen” of “kantoormeubelen” en ik vermoed dat ik dan ruimschoots hits zou zien. Mogelijk zou ik vanuit de hit “Overtoom” doorgelinkt worden naar Matunan, maar ok, dat doorlinken doen meer winkels die van naam zijn veranderd.

Als ik Overtoom had overgenomen - en absoluut de naam zou willen veranderen in Anumat - dan zou ik het klantenbestand met de inkoopafdelingen hebben gekopieerd en aan alle klanten een opvallende vrolijke poster hebben gezonden met de naamswijziging en uiteraard een mailbericht, misschien met een grappige screensaver er bij. De meeste kantoormensen die ik heb meegemaakt hingen een leuke poster dan met plakband aan de binnenkant van hun kantoorkast of plakten het aan hun PC scherm als het een sticker was. Het zou me niet verbazen als het in Nederland om een mailing van ongeveer 60.000 exemplaren zou gaan. De verkoopafdeling kan die mailing dan lekker nabellen. Voor dit helaas veel te late advies zou ik graag het aan overige media weggegooide geld van die fransen hebben ontvangen...

Ik heb het gevoel dat de mannen van het reclamebureau dat die oeverloze landelijke media-onzin aan Overtoom heeft verkocht hun lul uit hun broek lachen! Ik weet geen passende vergelijkbare uitdrukking voor de reclamevrouw... “Je lacht je tepels uit je truitje...” zou dat kunnen? Of: “Je lacht je tieten uit je trui...”? Ach, ach, ik heb het allemaal helemaal verkeerd gedaan in mijn leven! Werken, terwijl het geld op straat ligt!

Mmm: "Je lacht je boobies uit je bra"... Ik kom er niet echt uit. Nou ja, is ook niet belangrijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten