woensdag 12 maart 2014

afluisteren

11 maart 2014: de overheid wil graag het mailverkeer afluisteren. Ik zou zeggen: maak een deal met Google, die analyseren toch al alle berichten, maar dat zal wel een slecht idee zijn. Als voorbeeld gaf men dat er gezocht kon worden op “Bom”. Net alsof bommenmakers zo dom zijn het woord “bom” te gebruiken: in de jaren 60 noemde men in de USA de kernbom eufemistisch geen “bomb” maar een “device”. Maar op “BOM” zoeken zal helaas veel ruis opleveren... een paar voorbeeldjes mailverkeer:

* Hee vriend, ik heb de postcodeloterij gewonnen! Een BOM duiten, je wil het niet weten!

* De sfeer was zo gespannen bij mijn schoonouders, ik dacht “dadelijk barst de BOM”.

* Mijn vrijgezellenbroer van 70 gaat trouwen! Dat bericht sloeg echt in als een BOM!

* Sinds ik drie weken zwanger ben, heb ik elke ochtend trek in een zure BOM, gek toch?

* Ik moet telkens weer grinniken als ik die bastaardvloek “Duizend BOMMEN en granaten” lees.

* De verkiezingen? Het kan me niks BOMMEN wat de uitslag wordt...

* Nou, ik riep nog: “Geen BOMMETJE!!!” maar het was al te laat, iedereen dus zeiknat.

* Mijn moeder was echt jaren 60, dus is ze BOM moeder geworden.

* Nee, dat is geen TU-BA, dat noem je een BOM-BAR-DON.

* Weet jij ook hoe dat liedje heet met “Als de BOM valt” in de tekst?

* Gisteren was er een ramkraak in de straat, een enorme dreun, ik dacht dat er een BOM insloeg!

* In de duinen bij Oegstgeest is een BOM uit WO2 gevonden, griezelig hoor, ik woon daar vlak bij.

* Gedurende een paar dagen een vitamine-C BOMMMETJE van 1000 mg nemen wil nog wel eens helpen om griep te voorkomen.

* Gisteren stond die stomdronken buurman alweer op mijn deur te rammen: “BOM, BOM, BOM, laat me er in, trut hola!!” Ik deed geen oog dicht.

* Mijn zus een seksbom? Nou, dat BOM lijkt me wel erg overdreven. Maar “seksrotje” klinkt weer zo raar.

enzovoort, enzovoort, enzovoort...

Ik sta open voor aanvullingen, het bovenstaande had ik in ongeveer 20 minuten bij elkaar gefantaseerd.
Dag overheid, en nog veel succes met afluisteren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten