vrijdag 28 maart 2014

Kraan

Er is een kraan waarvan je, als je niet goed oplet, afschuwelijke brandwonden kan krijgen. Vooral kleine kinderen zullen het slachtoffer kunnen worden. De maker vertelt dat het best wel veilig is, met kindveilige knop en isolatie en druppeltjeswater. We zullen zien. Mijn ervaring met de druppeltjes die uit de “perlator” komen is dat de druppeltjes na enige tijd niet meer zo klein zijn door de kalkaanslag.

Er is een kraan waarmee je vette borden kan schoonspoelen: helaas vermoed ik dat het vet ergens verderop in de afvoerbuis zal afkoelen en stollen zodat je na enige tijd de loodgieter kan verblijden met een nieuwe klus. Bij het spoelen wel goed oppassen dat je je fikken niet verbrandt.

Als je een horecaopleiding hebt gevolgd, zal je wellicht weten dat borden nooit met superheet water gespoeld mogen worden: als je dat doet dan stollen de eventueel aanwezige eiwitten waardoor die aan het bord blijven plakken.

Er is een kraan die je dus naar mijn idee beter niet in huis kan halen. Ik ga er maar van uit dat het water elektrisch wordt verhit, dus “kraan er uit, andere kraan er in” zal wel het kleinste deel van het te verrichten werk zijn; er moet immers ook een elektrische aansluiting aangelegd worden. Hun site geeft niet het aansluitvermogen, dus er zal mogelijk een extra groep in de groepenkast bij moeten komen. Het is zo ver ik kan zien doodgewoon een wat verbeterde variant van de aloude “close-in boiler”.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten