zaterdag 17 mei 2014

Wilders’ stickers

2 januari 2014 schreef ik er al over:

<quote mezelf>
Ik ben benieuwd wat voor impact de sticker van Wilders gaat krijgen. Tot nu toe besteedt zo te merken niemand er veel aandacht aan. Toch vermoed ik dat er achter de schermen wel wat zal gebeuren...
<unquote>
herlees het even ter opfrissing van het geheugen: sticker

En daar is dus eindelijk het beginnetje, wel heel wat later dan ik had verwacht:

<quote nrc.nl dd 17 mei 2014>
Binnenland
Saudi-Arabië overweegt handelsmaatregelen tegen Nederland, na beledigende opmerkingen van PVV-leider over de islam en Saudi-Arabië. Dat bevestigt een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken tegenover de NOS.

Provocerende stickers van Wilders aanleiding
Het ministerie wil niet zo ver gaan te spreken van een “handelsboycot”. De woordvoerder zei dat er indicaties zijn dat het land handelsmaatregelen overweegt. Aanleiding is de anti-islamstickeractie van de PVV. Wilders liet stickers drukken met de tekst: “De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De koran is gif.” Ook de Saudische vlag staat op de sticker afgebeeld. De tekst staat op de plek waar normaal de geloofsbelijdenis staat.
Nederland heeft contact met Saudi-Arabië, zo meldt de NOS, en onderstreept dat het kabinet afstand heeft genomen van de stickers.
Volgens een Saudische krant, Elaph, mogen Nederlandse bedrijven niet langer projecten uitvoeren in het land. Ook zouden bestaande visa aan Nederlanders worden ingekort.
<unquote>

Nou, ik ben benieuwd hoe het verhaal wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten