woensdag 28 mei 2014

FOX

Hee, verleden jaar uitte ik mijn vreugde over Rupert Murdoch, die met zijn FOX alle sport zou opkopen en achter zijn betaalkanaal zetten: immers win-win voor iedereen! De sportliefhebbers krijgen alles op 1 kanaal en hoeven niet meer te zoeken, de overheidsmedia hoeven het gemeenschapsgeld er niet meer aan uit te geven en degenen die geen belangstelling voor sport hebben kunnen wat anders tegemoet zien.

Maar het blijkt grootspraak van de steenrijke doch kennelijk zuunige Rupert. Jammer! in de Volkskrant van 28 mei lees ik onder andere: “Sport krijgt een minder prominente plek. We zetten nu meer in op een brede, algemene entertainmentzender. Als in 2017 de rechten vrijkomen, bekijken we het opnieuw.” Nou, dat zal wat worden met dat entertainment!
Verder: “Het sportprogramma op maandagavond, gepresenteerd door Toine van Peeperstraten en Jan van Halst moest de concurrentie aangaan met het immens populaire Voetbal International op RTL 7. Dat bleek al snel een onmogelijke opdracht, tot grote hilariteit overigens van de vaste VI-presentatoren Wilfred Genee, Johan Derksen en RenĂ© van der Gijp.”

Ik moet bekennen dat ik nog nooit naar FOX heb gekeken. Het blijkt dat ik niet de enige ben geweest. Alleen: ik heb, waarschijnlijk in tegenstelling tot andere mannelijke kijkers, totaal geen belangstelling voor voetbal dus is het niet vreemd dat ik niet heb gekeken. Dat voetballiefhebbers de aanblik en het gezwatel van Johan Derksen kunnen verdragen verbaast me ook zeer, dus ik had echt meer van FOX verwacht.

Jammer, jammer, de dag begon zo aardig en nu dit weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten