maandag 13 januari 2014

Overtoom

Schuitje varen, theetje drinken,
Varen we naar de Overtoom.
Drinken er zoete melk met room.
Zoete melk met brokken,
Kindje mag niet jokken.

“Dat is snel, dat lijkt Overtoom wel”.
Als ik soms hoor toeteren dan komt dat zinnetje nog wel eens bij me op.

Kennelijk was het interessant voor de leiding van het bedrijf met de oer-nederlandse naam Overtoom te verkopen aan het Franse Manutan. Kennelijk hebben die Fransen een enorme berg geld over, want alleen al het veranderen van de naam moet miljoenen kosten. Nieuw logo, alle vrachtwagens nieuw logo geven, website, catalogus, lange TV reclames die alleen over de naamverandering leuteren en die na de eerste keer bekijken niet leuk meer zijn (of herinner je het dan beter?). Wat zou die naamverandering opleveren? Dat moeten ook wel miljoenen zijn! Hoeveel kantoorartikelen moet je daarvoor verkopen in een tijd waarin al vele kantoren vrijwel papierloos werken?

En dat voor een nieuwe naam die me vooral aan een Indonesisch restaurant doet denken. Hoewel het ook een middeltje tegen zweetvoeten zou kunnen zijn. Of een uitvaartonderneming...
Ik vermoed dat laatste, want ik verwacht vooral grote reorganisaties en ontslaggolven.

ter zijde: We zien bij de onderdelen van Ahold toch ook niet overal de naam Ahold op de gevel? Daar staat gewoon Albert Heijn, Gall & Gall, Etos, Bol.com etc. Dus wat mankeert die Fransen nu eigenlijk? Onleuk maar leerzaam leesvoer over het gebeuren kan je op internet vinden. Ronkende bedrijfsfilosofie enzo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten