Leuk vond ik dat die apparaatjes door voormalig Apple medewerkers zijn ontworpen, dus ook van dat merk hoef je weinig van je privacy te verwachten.
Veel televisies zijn ook al op Inet aangesloten opdat je dan heel handig (???) nieuwe software kan laden, dan blijft het toestel helemaal “up-to-date”. Zo weet men natuurlijk ondertussen ook je kijkgedrag en kan je gepersonaliseerde reclame verwachten. Vermoedelijk met een gepersonaliseerde prijslijst voor de artikelen: ik heb begrepen dat reisorganisaties al onthouden wat je ooit hebt betaald zodat ze je niet meer het laagste bedrag zullen noemen. Ik verwacht dat er straks enorme aantallen kopers van Google Glass zullen zijn. Ik ben benieuwd of er in dat ding ook elektroden zitten die achter je oren je pretcentrum activeren opdat je wat koop- of anderszins lustiger wordt.
Zo komen we weer een stapje dichter bij die wonderbaarlijke maatschappij die zo treffend is beschreven in het boek 1984...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten