dinsdag 1 april 2014

Europa kiest

Ja hoor, de verkiezingen komen er aan!!! Nederland voldoet ineens aan de 3% norm, PvdA lieden vinden ineens dat de Europeesche topambtenaar te veel verdient, Piet mag tot de verkiezingen vermoedelijk zwart blijven, Griekenland voldoet ineens aan de gestelde eisen van de Troika, Duitsland is als grootste Europa-land ook ruimhartig voor Europa, het stompzinnige verhuizen van Straatsburg naar Brussel en vice-versa daar gaan we mee stoppen, we zijn allemaal een maandloon per jaar beter geworden van Europa, zonder Europa zouden we tot en met ons kruis in de bagger staan, enzovoort enzovoort. Het zal allemaal weer met hernieuwde kacht door uw media-apparaten worden gepompt opdat tegen de verkiezingen de EU-mantra in uw hersens gebeiteld zal zijn. Daar zijn die spinners, die dubbelplusgoed eendensprekers, erg knap in. Want u begrijpt gewoon niet wat goed voor u is. Ik weet trouwens ook niet wat goed voor mezelf is!

Zo begrijp ik bijvoorbeeld niet waarom mijn hele leven de overheid een begrotingstekort heeft dat altijd verkleind moet worden - wat nooit gebeurt. Mijn oma had daar geen last van: die zette de tering naar de nering en hield nog wat over voor een kadootje voor de kleinkinderen. Mijn oma is al lang geleden overleden, maar van mij had ze de regering in gemogen. Overigens denk ik dat een willekeurige oma die omstreeks 1900 is geboren het ook prima zou doen. Leg me in vredesnaam uit waarom ik ongelijk heb: dan ben ik tevreden en zal ik niet meer mekkeren.
Leg me dan ook meteen even uit waarom er een half miljard aan hybride-auto-subsidie is uitgedeeld voor -onder andere- pompeuze vierwielaangedreven voertuigen die 30 kilometer op een batterijtje kunnen rijden en daarna op de vertrouwde benzine overschakelen. (Als de eigenaars het batterijtje al gebruiken, want ik vermoed dat ze zich, op benzine rijdend, een hoed lachen over hun slimme aankoop).

Europa, waar ze niet eens in staat zijn overal dezelfde stopkontakten aan te leggen, waar de treinen op de meest uiteenlopende spanningen rijden, waar na het veranderen van alle banknummers in een nieuw, idioot lang nummer, het nog steeds niet uniform is geregeld, en wat ik heel griezelig vind: dat een regering bepaalde websites kan laten blokkeren... laten ze eerst maar bewijzen dat er een praktische eenheid mogelijk is voordat ik me aan een centrale regering overgeef. Als het met zo iets triviaals als stopkontakten al niet lukt... maar ik begrijp dat men het over boordeknoopjes, Parmaham, Opperdoezer Ronde en komkommers al wel eens is.

Verdorie, ik begin me te ergeren. Dat is slecht voor mijn gezondheid en dan loopt het slecht met me af door die uitgeklede gezondheidszorg. Allemaal eigen schuld. Had ik in het verleden maar slimmer moeten stemmen. Tja. Ik kan mijn fout nog een beetje herstellen. Verdorie, zie je wel: een foute gedachte! Ik heb altijd goed gestemd, alleen deden anderen dat niet!
U begrijpt: ik ga niet op dat europageile D66, noch op de PvdA of VVD stemmen. En ook geen PVV. En ook geen reli-gebonden klubje. Sliep uit! Lekker pûh.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten