woensdag 16 april 2014

Eden

De humor ligt soms gewoon op straat. Gisteren zag ik een groot rozig reclamebord met daarop vermeld een nieuwe modezaak, genaamd “Hof van Eden”. Tja. Grinnik. Ik meen me te herinneren dat de bewoners van die oude Hof van Eden daar geheel ongekleed vertoefden, dus stelde ik me voor dat men in die winkel tegen de klant zegt: “Kleedt u zich hier maar even helemaal uit, ja, ook uw ondergoed, en kijk nu eens in deze spiegel” “Nu, dat staat u uitstekend, alles zit als gegoten. Daar kunt u werkelijk goed mee voor de dag komen. Een adviesje: misschien kunt u eens kontaktlenzen proberen in plaats van een bril... Zullen wij uw oude kleding even inpakken?” “Dat is dan 238 Euro”. “Wilt u pinnen? loopt u maar even mee, dan krijgt u ook nog gratis een klein tasje voor uw pinpasje en andere kleine zaken”. Enzovoort.
Maar het kan ook zijn dat men in die Hof van Eden vijgebladeren verkoopt, voor als men uit de Hof wordt verdreven. Vijgebladeren kunnen maar liefst 30 x 25 cm groot worden, dus ik vermoed dat de meeste mensen daarmee toe kunnen.
Ik ga voor de zekerheid toch maar niet naar die winkel toe.
Zou “De Kleren van De Keizer” niet een betere naam zijn? Of misschien: “De Keizer kan de Kleren krijgen” ?

Meer humor, maar niet heus: EUROPA KIEST: diverse kranten en BNR op 07 april: ineens komt er een half miljard uit de hoge hoed van Dijsselbloem! Waarom ben ik weer niet verbaasd? Na de verkiezingen zal blijken dat het helaas toch een rekenfoutje was. Vooral als de zittende regenten ondanks al dat positieve geleuter toch afgestraft worden. Of de SP ontdekt dat de sigaar uit eigen doos van een half miljard al ingecalculeerd was als spinmodel. Welaan, op naar het volgende mooie bericht dat eind mei achterhaald zal zijn! Want er wordt in De Volkskrant al gespeculeerd over “meer meevallers”. En vandaag mag Griekenland al weer staatsleningen uitgeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten