dinsdag 3 september 2013

Syrië nieuws.

Even kort:
in het nieuws zie ik voortdurend de berichten van de westerse nieuwsbronnen: Amerika, Engeland enzovoort. Gaan we er wel heen, of niet, en wat doen de grote jongens, en doen we dan ook mee, we zijn niet meer het beste vriendje van Amerika nu we zo op defensie bezuinigen, ach, u heeft het ook allemaal wel meegekregen.

Wat mij nu interesseert: wat hebben de media uit het (midden)oosten te melden? In onze eigen objectieve nieuwskanalen horen we daar helemaal niets over. Ik krijg de indruk dat hier een westerse propaganda wordt gevoerd om ons weer eens klaar te stomen om aan een oorlog te beginnen; er is al een VVD-er die alvast staat te trappelen van ongeduld.

Zouden ze in het oosten echt niks te melden hebben en het voor hun burgers verzwijgen? Ik spreek jammer genoeg geen Turks en ook geen Arabische taal, want ik zou heel graag willen weten hoe buurland Turkije het Syrische gebeuren in het nieuws presenteert. Ook zou ik graag weten wat de mening in de “Arabische wereld” is.

Kan iemand me een link sturen naar liefst Engelstalige info, of zijn er mensen die eerder genoemde talen wel spreken en die me kunnen en willen bijpraten? Als ik sites zoek met “Turks nieuws” dan word ik ook niet wijzer... die sites zijn dan ook Nederlandstalig. Er zijn vrij veel hufterige Nederlandse reacties  op de berichten daar. Dat zoek ik dus niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten