donderdag 13 juni 2013

Leve Rupert Murdoch!

Goed nieuws: er komt een FOX tv kanaal, en daar gaan ze alle voetbal op vertonen, en waarschijnlijk ook andere sporten zoals de Tour des Pharmaciens, of is het de Tour de Smeets? Een heerlijk initiatief en win-win (burp) voor iedereen: sportliefhebbers hoeven niet meer te zappen, reclamemakers sparen een hoop geld omdat ze hun doelgroepmeuk nog maar op 1 kanaal hoeven te dumpen, en volgens mij het allerbeste: andere kanalen worden daardoor misschien sportloos.
Dat kan heel wat besparing opleveren: ten eerste hoeft de publieke omroep geen idioot hoge rechten meer te betalen (is trouwens uw belastinggeld) en ten tweede kan er door de verminderde sport-uren misschien ook nog een publiek net vervallen.
Nog 2 jaartjes doorbijten en dan zit de sport achter een betaalkanaal en heeft Rupert voor elkaar gekregen wat met Talpa en SBS7 niet is gelukt.

Ter zijde: er kan volgens mij nog heel wat bezuinigd worden op de omroep. Gisteravond keek ik terloops (ik keek mee met een huisgenoot, die telkens in slaap zakte) wat TV: De Lamas (BNN) deden een soort stomme ambachie voor zwakbegaafden: ik ben gaan afwassen want ik kon het niet aanzien. Martine Bijl (MAX) was een uur lang bezig om amateur-taartenbakkers in het zonnetje te zetten. KRO had weer eens een belegen detective in de DVD speler gezet. Voor de rest: praathoofden die je evengoed naar de radio kan verhuizen: want wat valt er toch aan P&W, Kockelman en consorten te zien? Een aardig alternatief lijkt me om tijdens de zomermaanden gewoon de hele omroep op zwart te zetten, dan hoeft men ook niet zo krampachtig te hannesen om al die zendtijd te vullen.

We gaan gouden tijden tegemoet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten